Egy blog több szempontból is hasznos lehet egy vállalkozásnak, persze vannak olyan tevékenységi körök is, ahol semmi értelme nincs egy blognak. Most azonban vegyük sorra, mire is lehet jó a blog egy vállalkozásnak? Erre a kérdésre a jövőben több bejegyzés is választ fog adni, elsőként a belső céges blogról írok.
Belső céges blog
A belső céges blog viszonylag egyszerű, akár próbának is fel lehet fogni, ráadásul azonban, ha akarjuk konkrét haszna is lehet. A legtöbb (közép vagy nagy) vállalatnál az alkalmazottak legfőbb problémája, hogy nem kapnak elegendő (hasznos) információt a menedzsmenttől, illetve a kollégáiktól. A kisválllakozói szektorban, kevés alkalmazottal ez viszonlag könnyen megoldható. Azonban az előbbi két esetben, mondjuk 50 alkalmazott felett, ez már akár az információ torzulását is jelentheti. Többek között erre találták ki a többmilliós tudáskezelő rendszereket, amiknek bizonyos funkcióit remekül kiválthat egy blog, tizedannyi befektetéssel.
Fontos megjegyezni, hogy egy bloggal ugye a kommunikációnak nem csak egy iránya van, hiszen a megjegyezésekkel, hozzászólásokkal a menedzsment, és egyben a többi dolgozó is azonnali üzenetek tud küldeni egymásnak, ráadásul úgy hogy azoknak nyoma is marad (bár ez nem feltétlenül minden esetben jó… ). Ezekre a megjegyzésekre lehet reagálni, sőt témakörökbe, kategóriákba is lehet sorolni.
A belső cégblog tehát a dolgozók és a menedzsment között könyebb, gyorsabb, akár azonnali kommunikációt segítheti elő.
Belső cégblogot Magyarországon látott már valaki? Írjátok meg ha igen! Engem is érdekelne!